BIKERS HAND ON THEIR HEAD AGAIN! BIKE MOVEMENT HAS BEEN BANNED ON THE HIGHWAY FOR 07 (seven) DAYS OF EID.আবারো মাথায় হাত মোটর সাইকেল চালকদের ! ঈদের ০৭ (সাত) দিন মহাসড়কে মোটর সাইকেল চলাচল নিষিদ্ধ করা হয়েছে।

BIKERS HAND ON THEIR HEAD AGAIN! BIKE MOVEMENT HAS BEEN BANNED ON  THE  HIGHWAY FOR 07 (seven) DAYS OF  EID

 আবারো মাথায় হাত মোটর সাইকেল চালকদের !  ঈদের ০৭ (সাত) দিন মহাসড়কে মোটর সাইকেল চলাচল নিষিদ্ধ করা হয়েছে।


            23/07/2022 SUNDAY

Motorcycles will be banned on the highways from July 08 to July 13 and from one district to another.


Every time during Eid, this motorcycle is responsible for a large part of the accidents and deaths across the country.

According to many,

All the blame for the accident on the highway lies on the bike, as if; 

"UDOR PINDI, BUDHUR GHAARE"


According to other scholars,

In all the developed world countries where road management is orderly, training of motorcyclists, licensing, everything is transparent. Even then, motorcycles were considered a risk in many lands. But in our country, riding a motorcycle is not learned formally. Fao learns to drive from a friend. Besides, road management has not been lane based yet. Crowded in one lane, everything is going on one on top of the other.


The Bangladesh Road Transport Authority (BRTA) has recommended stopping the movement of motorcycles on the highways on the upcoming Eid-ul-Adha to reduce road accidents. During the last Eid-ul-Fitr, the number of road accidents and deaths in the country was due to the role of motorcycle movement on the highway, the organization said.


Although no one can deny these real truths. However, such decisions should be taken with the overall aspect in mind. Or it may be the opposite.

*If you benefit from using our information, then it is in our best interest.

We are always ready to provide you with information or solutions*



BANGLA VERSION BELOW

আগামী ০৭ জুলাই হতে ১৩ জুলাই পর্যন্ত মহাসড়ক গুলো তে এবং এক জেলা থেকে অন্য জেলায় মোটর সাইকেল চলাচল নিষেধ। 

প্রতিবার ঈদের সময় সারাদেশে দুর্ঘটনা আর প্রাণহানি এর পেছনে একটা বড় অংশ দায়ী এই মোটর সাইকেল যান। 
অনেকের মতে,

"মহাসড়কে দুর্ঘটনার সকল দায় বাইকের উপরে, যেন উদোর পিন্ডি বুধোর ঘাড়ে"

অন্য মনিষী দের মতে,
সকল উন্নত বিশ্বের যেসব দেশে সড়ক ব্যবস্থাপনা সুশৃঙ্খল, সেখানে মোটরসাইকেল চালকদের প্রশিক্ষণ, লাইসেন্সপ্রাপ্তি, সবকিছুই স্বচ্ছ। তারপরও দেশগুলোতে মোটরসাইকেল ঝুঁকিপূর্ণ বলে ধরা হয়। কিন্তু আমাদের দেশে মোটরসাইকেল চালানো প্রাতিষ্ঠানিকভাবে শেখা হয় না। ফাও বন্ধুর কাছ থেকে নিয়ে চালানো শেখে। এ ছাড়া সড়ক ব্যবস্থাপনা এখনো লেনভিত্তিক হয়নি। এক লেনে গাদাগাদি করে সব চলছে একটার উপরে একটা ।

সড়ক দুর্ঘটনা কমাতে আসন্ন কোরবানির ঈদে মহাসড়কগুলোতে মোটরসাইকেল চলাচল বন্ধের সুপারিশ করেছে বাংলাদেশ সড়ক পরিবহন কর্তৃপক্ষ (বিআরটিএ)। গত ঈদুল ফিতরের সময় দেশে সড়ক দুর্ঘটনা ও প্রাণহানি বেড়ে যাওয়ার পেছনে মহাসড়কে মোটরসাইকেল চলাচলের ভূমিকা ছিল বলে জানিয়েছে সংস্থাটি।

যদিও এই বাস্তব সত্য গুলো কেও অস্বীকার করতে পারবে না। তবে সার্বিক দিক চিন্তা করেই এমন সিদ্ধান্ত গুলো নেওয়া উচিৎ । নয়তো হিতে বিপরীত হতে পারে ।


Translation resu

*আপনি যদি আমাদের তথ্য ব্যবহার করে উপকৃত হন, তাহলে এটিই আমাদের স্বার্থকতা ।
আমরা সবসময় আপনাকে তথ্য বা সমাধান দিতে প্রস্তুত*

একটি মন্তব্য পোস্ট করুন

0 মন্তব্যসমূহ